Belysning inne

Vi är i stort behov av belysning!
Påmindes här om kvällen när det regnade och var alldeles grått och trist ute, om att vi är i stort behov av ny belysning i flera av rummen här hemma.
I köket pågår fortfarande(!) vår lilla renovering, så där har vi ingen belysning alls nu, men där är det iaf på gång. Det enda som vi ska komma överens om där, är lampa över köksbordet.
Vi behöver taklampa i W:s rum, har dock en liten tanke för detta..ska prova ikväll, så får vi se om det lyckas.
Utöver det behövs det till vårt sovrum, trappen till övervåningen, matrummet, hallen..
ja ni hör ju, det behövs verkligen!
Snart blir det ju mörkar på kvällarna igen och då blir det såå påtagligt att det saknas.
 
Har kollat runt en del på nätet och hittat några favoriter, får se om min H är med på noterna också:)
Vi har båda rätt starka viljor när det kommer till hur det ska se ut hemma,
så vissa beslut tar låång tid att enas kring:)
 
En riktig drömlampa som skulle göra sig fint i sovrummet, eller kanske i vardagsrummet..
 
Den här skulle vara fin över matbordet kanske för att bryta av lite grann..här hittade jag den.
 
Den här skulle ju funka i sovrummet som taklampa också.
 
Svårt med vägglampa till trappen till övervåningen, men har tänkt mig nått rätt klassiskt. Vet vad jag inte vill ha, inte lika säker på vad jag verkligen vill ha:) Men detta kan vara ett alternativ fast med en annan skärm..
 
Jakten fortsätter, men snart snart måste ett antal lampor införskaffas!!
 
Nu ska jag prova att förändra en väldigt billig lampa till W:s rum. Väldigt enkel förändring, får se om jag lyckas.
 
Ha en jättefin kväll!
1 Madde, Bland Damm & Dekor:

skriven

Tack för härliga tips! Jag blev lite kär i nr 2 & 3, vi skulle behöva en ny lampa i serveringsrummet och även en i sovrummet. Och där skulle dom göra sig fina tror jag!

Svar: Kul! 3:an är perfekt för sovrum, blir nog en sån här. Kram
Therese

2 Madde, Bland Damm & Dekor:

skriven

Det blir nog toppen! :)

Kommentera här: