Flädersaften färdig

 
Nu är flädersaften äntligen färdig som jag ställde in i kylen under förra veckan.
Den blev verkligen underbart god!
Såå enkelt att göra också! Tack snälla Evelina för receptet!
Tänk vad skönt att slippa stå och koka och ha sig för att få sin saft, här blandas ingredienserna ihop och man häller kokande vatten över.
Därefter rakt in i kylen.
Rör om några gånger per dag och efter 3-5 dagar är saften klar och det är bara att sila och hälla upp i flaskor.
Sen är det klart!
Hur lätt som helst och vem som helst kan verkligen göra den!
Brukar späda saften med 1 + 3 eller 4 delar vatten innan servering.
Prova!:)
 
 
 
 
Här rullar dagarna på i lagom semestertempo.
Jag var ner med en god vän till Sthlm från söndag till måndag, vi såg Coldplay och shoppade.
Det var verkligen superskoj. Konserten med Coldplay var mäktig!
Jag är ingen superfan av Coldplay, men tycker de är rätt bra och några av låtarna har jag ju hört och tycker är riktigt bra.
Men det som imponerade på mig mest, det var showen och hur häftigt det är att vara samlade såå många människor ( 55 000 ) och vilken stämning det bidrar till !!
Sen var det inte det lättaste att ta sig från Friends Arena hem till mina föräldrar som bor söder om stan, men det är ett minne som gärna får blekna med tiden:)
Hann shoppa en del på rean, ska visa några av fynden framöver.
 
Igår var vi iväg på en liten utflykt, jag och stora barnen med några kompisar och idag har vi haft en väldigt lugn dag med häng i trädgården.
Vi har riktigt skönt väder just nu, lagom varmt och sol, underbart!
 
Hoppas ni haft en lika fin dag!
 
 
 
 
 
1 jannice:

skriven

Tack för du tittar in. Så kul när nya och gamla tittar in :)

Ja,jag har den möjligheten just nu och passade på att ta extra lång mammaledighet! :)

Härligt med flädersaft. Önskar jag hade ett träd eller kände någon som hade :) Så gott med fläder :)

Svar: Helt rätt med mammaledigheten:)
Therese

2 Pauline Hurtig:

skriven

vad gott!

Kommentera här: