Dagens bukett

 
Tog precis in några vackra blommor från trädgården.
Daggkåpa och några aklejor i olika färger.
 
 
 
Såg ute i trädgården att rosorna håller på att börja blomma, lycka!
När vi flyttade in hade vi över 70 (!) olika rossorter i trädgården.
Det har vi inte längre..var rätt opraktiskt att ha blommor över hela trädgården.
Framförallt kombinationen rosor med extremt vassa taggar och små barn:)
Vi har kanske 10-15 rosor kvar i trädgården och jag kan tänka mig fler framöver, men då på väl valda platser.
Kan man annat än älska rosor!
Åhh!
 
 
 
 
1 Emelie Jönsson:

skriven

Oj vad många härliga inlägg du gjort sen jag kikade in här senast! Flitig du :) Så himla fint med daggkåpa & akleja. I all sin enkelhet blir det den vackraste buketten! Och så tok grannt med era stolar - verkligen jätte fint. Drömmer oxå om att ha pinnstolar i olika nyanser.. Har satt gurka för första gången i år i vårt växthus tillsammans med tomater...men hjälp de vill inte alls ta sig! Hmm ska jag ge den lite gödning / mera tid!? Tomaterna växer fint men inte de små gurk plantorna.. Tar gärna emot tips! Du verkar vara en fena på det där :) ha det fint!

Svar: Tack snälla, kul att du tittar in lite då och då:) Oj, jag är ju verkligen en glad amatör när det gäller odling. Men jag har ungefär en gång per vecka vattnat med tomatnäring och det har även gurkorna fått.. prova med det..annars vattna dagligen, min erfarenhet är att gurkplantorna är känsligare för oregelbunden vattning än tomater. Hoppas dina gurkplantor växer till sig! Håll mig uppdaterad:) Ha en jättefin kväll!
Therese

2 Johan:

skriven

Fin bukett.

Svar: Tack!
Therese

Kommentera här: