Grön kruka

För några veckor sedan, eller det är säkert någon månad sedan redan, var vi en sväng till Hudik. En av dagarna när jag låg sjuk (sån otur!!), var resten av familjen iväg till Gränsfors krukmakeri. Utan att jag sagt något om det, kom maken hem med en superfin grönglaserad kruka därifrån. Just en sån har jag suktat efter länge, gillar den gröna färgen, hade dock inte vågat drömma om den stora utan en mindre variant. Men hem kom han med en stor grönglaserad kruka. Tack!:)
Nu står den på tv-skåpet i vardagsrummet. Är inte helt säker på att det är där den kommer stå framöver, men just nu iaf.
 
 
 
Växten som står i är nog den växt som hållt längst här hemma. Maken fick den av sitt jobb när August föddes och det är fyra år sedan. Den blommar med jämna mellanrum, och verkar trivas toppen! Inte kräver den särskilt mycket vatten heller, det gillas:)
 
Nu måste jag jobba!
 
Ses!
 
 
1 Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

skriven

så fin

Svar: Eller hur:) Tack!
Therese

Kommentera här: