Tänka om

Ibland får man tänka om och hitta någon ny lösning. I början av sommaren fixade vi iordning det sista i Wilhelms rum, men nu har vi tagit ett gemensamt beslut om att Mathilde får ta hans rum istället. Gullet, sen ett tag tillbaka vill han sova inne hos August och sover mycket bättre där. Han leker inte ens inne på sitt rum, utan leker hellre inne hos lillebror. Så efter lite funderande har vi kommit fram till att de får dela rum tills någon av dem känner sig mogen att flytta upp till vår vind, där vi har ett sovrum. Kan tänka mig att det tar några år, men som det är nu iaf, vill de gärna dela rum och då får det bli så!:) Tanken är att vi ska göra iordning rummet med lite ny färg på golv och väggar, en våningssäng, stort skrivbord, en tjock härlig matta och bra med förvaring. Superkul såklart! Nu måste vi bestämma hur vi ska ha det och jag har börjat fundera på om vi ska ha en tapet med världskartemotiv på en av väggarna. Har kollat runt lite och har hittat några alternativ som jag kan tänka mig...
 
Den här från Rebelwallls tycker jag är riktigt fin, finns i lite olika färgställningar..
 
Eller ska man ha en som ser ut på "riktigt", den här kan man anpassa storleken på, hmm..kan bli riktigt fint även detta.. från Photowall.
 
Såg att Photowall har flera fina. Får fundera lite.. Nu ska jag leta efter lite inspo till våningssäng. Vill ha en som både är kortare och smalare än standard. Får se om det finns någon till ett ok pris eller om vi får modifiera någon i fullstorlek.
Superkul att fixa till två barnrum nu under hösten! Kommer säkerligen komma upp en massa inspo och ideér här allteftersom.
 
Hörs imorgon! Ha en fortsatt fin kväll!:)
 

Kommentera här: