Äggskal...

Läste för ett tag sen att man kunde använda äggskal som näring till krukväxterna och rabatterna i trägården..nått nytt för mig, iaf nått jag inte tidigare har tänkt på. Men det var väl klart att även jag skulle ta och prova det.
Det som behövdes var äggskal från ekologiska ägg, en mortel och en drös med krukväxter.
 
 
 
 
 
 
 
Det gick snabbt, tog inte många minuter att mortla skalen och sen var det bara att strö över en nypa krossade äggskal över jorden på krukväxterna för att sedan blanda in dessa i jorden.
Blev rätt mycket, så en stor del ströddes ut över rabatterna ute.
 
Det får bli ett litet tips från mig!
 
Kram
1 Stina:

skriven

Va spännande! Det ska jag prova på mina trötta växter. 😊

Svar: Gör det!:)
Therese

2 Pauline Hurtig:

skriven

men vilket bra tips!

Svar: :)
Therese

3 Millan:

skriven

Spännande!! Ska definitivt testas.

Svar: Gör det! Bättre att de används än slängs:)
Therese

Kommentera här: