Det kom ett paket

Igår kom äntligen mina pelargonsticklingar från Sutarve Pelargonbutik. Har väntat på dessa i vad som känns som evigheter. Beställdes redan i februari tror jag det var, men det har varit så kallt, så de har inte velat skicka. Men nu, nu har jag dom här hemma. Blev ett hopplock av allt möjligt. Kommer knappt ihåg vad, men en "Mårbacka tulpan" blev det, en "Gibbosina purple", och lite annat bl.a en "Dr Westerlund" såklart.
 
 
 
 
Hade såklart en liten hjälpreda som var väldigt nyfiken på vad som låg i paketet och som sedan hjälpte mig att plantera i krukor.
Nu får de stå inne på någon överfull fönsterbräda i väntan på att få komma ut. Har hur mycket som helst inne fortfarande, men så fort det blir varmare, ska det mesta ut och då gapar det väl istället tomt i alla fönster:)
 
Kram
1 christin:

skriven

Men vad spännande och roligt att de äntligen kom! Vilka fina! Jag kikar in här då och då och måste säga att jag verkligen gillar din blogg! Man får så mycket inspiration av att läsa den!

Svar: Vad snällt av dig att skriva så:) Hoppas du har en fin kväll!
Therese

2 mittgodastefinaste:

skriven

Men åh vad underbart att få dessa ljuvliga i paket!!!

Kram Jenny

Svar: Det var det och de växer så fint:) Kram
Therese

Kommentera här: