Färggrannt på altanen

Har piffat på altanen med lite nya blommor. Har i år satsat på några perenner, dahlior och ett bollkryss som jag bara inte kunde motstå.
Tror bestämt att dahlior är min nya förälskelse ute i trädgården, vilka vackra blommor, fantastiska. Ska bli spännande att se om jag lyckas med vinterförvaringen.. Inför nästa säsong ska fler införskaffas!
 
 
 
 
 
Bladen på den här alunroten är fantastiska. Kolla färgen under, underbart!
 
Dahliorna planterade jag i nya krukor från Gränsfors som min kära H köpte när jag låg sjuk i Hudik förra helgen. Superfina och de blir bara finare med tiden med lite patina. Fick en kruka som vi har inne också som jag ska visa så småningom.
Nu är altanen lite piffad inför kommande tiden och hoppas hoppas vi får möjlighet att sitta ute en del nu under hösten!

Kommentera här: