Hammocken på plats

 
Har helt glömt bort att visa er hammocken som införskaffades för vad kan det vara..en månad sen drygt?!
Hittade en vit till nedsatt pris på Plantagen och då var vi tvugna att slå till.
Valde ett vitt tak till och marinblå dynor och än så länge står den på altanen.
Får se om den kommer flyttas ned till vår lilla uteplats på gräsmattan som håller på att fixas till med insynsskydd/spaljé (det måste ni få se också, återkommer med det imorgon:)), eller om den får stå kvar.
Tycker det funkar rätt bra att ha den där på altanen ändå, var lite skeptisk till en början.
 
 
 
 
Här hemma rullar dagarna på med besök av vänner och fika hit och dit. Igår var vi på Piratkalas hela familjen för att fira en av barnens kompisar, väldigt lyckat.
 
Nu ska jag sätta mig och hitta inspiration till några mindre rabatter som ska fixas. Dels har vi en liten runt en av äppelträden, där jag har planterat en klematis tidigare i sommar som är tänkt att växa upp på äppelträdets stam, men jag vill ha mer växtlighet runt om:) Sedan har maken byggt ihop en spaljé vid altanen ( ni ser  en glimt av den till vänster i nedersta bilden) där en smal rabatt ska till, med någon klätterros och kanske lavendel om jag inte hittar nått bättre. Utöver det är det lite småpiffande av krukor som ska till. Superkul!
 
Ha en fin kväll!:)

Kommentera här: