Nya plantor

 
Blev en liten tur till en handelsträdgård idag för inköp av lite nya perenner. Blev dock lite besviken på sortimentet..hälften var halvt om halvt visset och utbudet var inte gigantiskt om man säger så..:) Men men, det blev liiite grann iaf. En ny klätterros som ska upp vid nya spaljén vid altanen fick jag tag på, några plantor med lavendel och en höstanemon som ska få plats någonstans.
Får se till att planera rabatterna noggrant nu och sedan göra en stor beställning i vår, för att få ordning på allt. Tycker inte om att vänta bara..:)
 
Nu ska det jobbas en stund innan det är natti natti för mig!
1 majamyra| en livsstilsblogg mitt i uppförsbacken:

skriven

Åh, vad kul med nya plantor till rabatterna! Jag var också ute för några veckor sedan och letade men tyckte också att det var lite halvvisset och inte så roliga växter att välja på så det blev inga.

Lavendel är ju tacksamt, växer superbra i alla väder och tål att delas om de blir för stora.
Vad fin blogg du har!
Tjing!
/Lisa

Svar: Visst är det trist att det redan är sämre utbud, men men:) Hoppas jag lyckas med lavendeln, tycker det är såå fint verkligen. Tack snälla! Ha en fin kväll!
Therese

2 Emelie:

skriven

Hej!!
Härlig sommar du / ni har :)
Tack de tomater som äntligen börjar bli klara är fina men jisses i år tar det tid med dem! Jag håller med dej, har jag gjort ngt fel haha! Men min pappa i Skåne säger likadant, att tomaterna mognar sent i år.. Det är väl att de inte fått tillräckligt med värme / sol.. Fast har ju varit en del sol. Nåväl, vi får äta tomater i höst hihi :) Gurkorna blir det inte heller så mkt med tyvärr.. Men man lär sig så nästa år gör vi på annat vis :)
Älskar er hammock! Så härligt att ligga där & softa om kvällen med en bok. Ha en fin dag! Kram Emelie

Svar: Vad skönt att höra att tomaterna är sena generellt:) Tack, ja jag tycker också om att ligga och läsa en bok i den, superskönt!
Therese

Kommentera här: