Dagens skörd

 
Den här dagen har verkligen bjudit på riktigt fint väder. Klädde på både mig själv och barnen alldeles för mycket kläder imorse. Fick svida om till kjol framåt eftermiddagen, hur härligt som helst verkligen. Snälla värmen stanna ett tag till..:)
Tog en runda i växthuset tidigare och kunde skörda en hel del. Har inte ägnat växthuset särskilt mycket uppmärksamhet de senaste veckorna, inte vattnat mer än någon gång i veckan. Men trots det, kunde jag plocka in en hel del gott idag, både gurkor, tomater, chili och kryddor. Tomaterna lär nog ätas upp i ett nafs, barnen älskar att äta dem. Funderar på att göra någonting med både chilin och gurkorna, hmm..får klura lite, kanske göra inlagd chili och gurka. Kryddorna har jag tänkt att hacka och frysa in.
 
 
 
 
 
1 Johanna:

skriven

älskar såna här bilder och drömmer om att kunna skörda mer än bara nån enstaka tomat och mynta från min egen balkong, haha. så fint!

Svar: Det drömde jag också om när jag bodde i lägenhet:) Det är verkligen härligt, men man glömmer bort att njuta av det ibland. Men kul att du odlar på balkongen!
Therese

Kommentera här: