Det börjar bli höst

Var ute en sväng i trädgården med Mathilde efter att vi lämnat August och Wilhelm på förskolan idag. Nu börjar det kännas som höst ute trots det fortfarande rätt varma vädret. Var ute och vattnade och rensade lite och njöt verkligen av den klara friska luften som jag verkligen älskar.
 
Vattnade med den här godbiten!
 
 
Det här trädet skiftar så fint i färg!
 
 
Pelargonen som snart ska in i källartrappen för vinterförvaring och hortensian som ska ner i jorden. Har bara inte bestämt vart den ska få plats.
 
Visst är vattenkannan fin..? Tycker jättemycket om den. Hittade en liten från Haws i somras på en inredningsbutik, men kunde inte riktigt motivera ett köp just då. Sen gick jag hem och kollade upp den på nätet och hittade den lilla för flera hundra billigare och då hittade jag även den här stora som jag bara inte kunde motstå:) Ja, jag köpte den lilla också, men den står här inne, den få ni se en annan gång:)
 
Ha en jättefin dag!
 
 

Kommentera här: