Tapetprover

Beställde aldrig några tapetprover igår kväll. Tyckte det var för dyrt, så det blev en sväng förbi färgaffärn nu på förmiddagen. Inte mig emot!:)
De hade verkligen såå mycket fint, men vill helst inte ha traditionellt ljusrosa till Mathildes rum.
Vill ha mer färg. Det är bara en liten liten del av väggen som skall tapetseras, resten av rummet är klätt i vitmålad pärlspont (vilket vi inte kommer riva ner), då tycker jag inte att det gör något med en härlig färgklick.
 
Gillar verkligen klara fina färger mot vitt, väldigt fin kombo enligt mig:) I ett barnrum är det kul att våga mer!
I övriga delar av huset skulle jag nog inte våga en sån här tapet, vill ha vita väggar, men gärna färgglada detaljer.
 
Iaf, dessa tre är mina absoluta favoriter just nu, de två rosa är samma mönster, men i olika rosa nyans...
 
 
 
 
Får se om H har några invändningar, annars kommer det nog beställas tapet imorgon:) Gäller att passa på nu när färgaffärn har 25% rabatt på alla tapeter!
 
Mathilde ligger och sover och jag ska fortsätta jobba. Ikväll skall det göras äppelmos och målas golv i köket. Köket är snart snart snart klart..känns som jag sagt det ett tag..men nu är det verkligen på sluttampen. Fick prel. leveransdag av belysningen vi beställt till köket, och det verkar som de levereras nästa vecka. Jippi!! Sen ska en elektriker komma hit för lite fix + att vi väntar på en bänkskiva som vi väntat på lääänge..nu får den banne mig komma snart, så vi kan bli helt klara. Ska bli såå skönt när hela köket är klart!
 
Men nu jobb!
 
Ha en finfin fredag!!

Kommentera här: